ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

ryszard bazarnik, koncert na ścianie

Oficjalna informacja na temat prac nad "ścieżką pośród gór":

problemy czasowe i rodzinne mgów spowodowały opóźnienie się terminu larpa, żeby uspokoić graczy podajemy do informacji ogólnej że aktualnie prace nad larpem trwają. a żeby pokazać że naprawdę trwają :P będziemy w tym temacie informować co już zostało ustalone.do tej pory mamy zrobioną mechanikę dyskusji społecznych z użyciem umiejętności do tego przystosowanych. opracowana jest również mechanika walki z uwzględnieniem szkół i bonusów z nich płynących. to wszystko pojawi się do niedzieli.
zakładamy że wszystkie osoby które się zgłosiły wcześniej są nadal zainteresowane graniem. dodatkowych graczy proszę o zapisy. w jaki sposób to zrobić jest przedstawione wcześniej tutaj
zgłoszenie się jest niezbędne do wzięcia udziału w larpie.
jest 5 do 7 miejsc wolnych. zapraszamy.


a ile razy moge sie zgłosić?:D
Ja tam w sumie trochę wiem o tym LARPie chyba za dużo, ale jak byście potrzebowali quasi-BNa to jestem do usług.

獅子
Alf możesz się zgłosić ile tylko razy jest Ci do szczęścia potrzebne :) najwyżej Cię zablokujemy
Tor. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte. ni wywiniesz się już :]


MECHANIKA DO L5K (by Wodzu & Tor & Ordos) :
mechanika do walki i do dyplomacji ma te same podstawy. testuje się raz, bo długotrwałe testy są nudne i nikomu niepotrzebne, jak również w dajmy na to walce jak ktoś dostanie mieczem to trudno później funkcjonować w miare poprawnie. kto walczył ten wie. poprzez raz mamy na myśli jeden test i walka rozegrana. podobnie testy dyplomacji, choć szczerze wątpimy że przy tak doborowym składzie będziemy musieli sprawdzać czy udało się kogoś okłamać czy przekonać do czegokolwiek. ale niech będzie.

w zasadzie mechanika opiera się na dwóch kolorach.
biały : umiejętności , dyscypliny etc. bardziej niż mniej zgodne z bushido.
czarny : umiejętności , dyscypliny etc. mniej niż bardziej zgodne z bushido.
zakręcone co? ok. wyjaśnienie.
w podręczniku umiejętności takie jak kenjutsu (walka mieczem) i iaijutsu (czyli "jedno cięcie") są określone jako dziedziny zręczności. czyli domeny ognia. u nas jednak postanowiliśmy przerzucić iaijutsu do domeny refleksu, czyli powietrza. jak łatwo zauważyć ogień (zręczność - kenjutsu) i powietrze (refleks - iaijutsu) to różne żywioły. wiem że może to być trudne ale tak na prawde ten moment jest tylko żeby lepiej pojąć cały pomysł, a nie zapamiętywać formułkę "co-tak-na-prawdę-trzeba-zrobić-żeby-skopać-komuś-tyłek". zresztą wyjaśnione zostanie to dokładniej na prelekcji, termin to sam środek września.

ok. taki podział jak miał przed chwilą kenjutsu i iaijutsu, można odnieść do wszystkich umiejętności, podział taki zostanie podany niebawem.
roboczo przyjmijmy że kenjutsu jest białe a iaijutsu czarne.
i teraz skupcie się, wchodzi najlepsze:

dwóch ludzi. obydwaj mają po białym i czarnym kamieniu. jeden z nich będzie "A" czyli atakującym, drugi natomiast będzie "O" czyli obrońcą.
i tak na prawde są dwie sytuacje :
kiedy atakujący będzie używał tej samej co obrońca dyscypliny z tego samego kręgu. czyli powiedzmy kenjutsu na kenjutsu. wg wcześniejszych ustaleń kenjutsu jest białe.
(pani zosiu schemat proszę)
O: deklaracja, używa kenjutsu (białe)
A: deklaracja, używa kenjutsu (białe)
O: wybiera dłoń atakującego, jeśli białe +1, jeśli czarne +0
A: wybiera dłoń obrońcy, jeśli białe +1, jeśli czarne -1

dobrze. tak więc mamy jasno rozrysowane co się dzieje w sytuacji gdy obaj oponenci dojdą do wniosku że używają umiejętności określonych jako białe., a teraz spróbujmy nieco przemieszać. teraz atakujący będzie czarny a obrońca będzie biały
(pani zosiu, kolejny slajd)
O: deklaracja, używa kenjutsu (białe)
A: deklaracja, używa iaijutsu (czarne)
O: wybiera dłoń atakującego, jeśli białe +2, jeśli czarne -1
A: wybiera dłoń obrońcy, jeśli białe -2, jeśli czarne +2
(dziękuję pani zosiu, jest pani wolna na dziś.)

co oznaczają magiczne +2 czy -1 w tym schemacie. są to bonusy do liczb przy umiejętnościach jakie będziecie posiadać. a spisane wszystkie będą na kartach postaci. staty będą od 1 do 5, a i umiejętności pewnie nie będzie tak dużo, w końcu to ma być larp dyplomatyczny :)
po przedstawieniu postaci zobaczycie że warto zapamiętać jedynie trzy lub cztery podstawowe umiejętności jakie będziecie mieć na kartach.

coś co musicie wiedzieć. obrońca ma łatwiej. Zawsze (chyba że szkoła atakującemu daje jakieś dodatkowe bonusy). dlaczego obrońca ma łatwiej? bo jeśli obrońca ma łatwiej to każdy będzie chciał być obrońcą. a jeśli każdy będzie chciał być obrońcą to nikt nie będzie chciał być atakującym. miejmy taką nadzieję przynajmniej

każda z powyższych cyferek, kolejność, cokolwiek etc, może zostać zmodyfikowana przez profity ze szkoły jakie są w każdym klanie. te przedstawimy personalnie, zgodnie z charakterystyką postaci.

dooobrze. mechanika została przedstawiona. a teraz czekam na lawinę postów jak to bardzo jest nieczytelne :P
jeśli ktoś miałby zastrzeżenia co do takiego rozwiązania. zapraszam do rozmowy w temacie pytania i odpowiedzi. ten zostawmy w miarę czysty ok? ewentualne pomysły na temat mecha, zapraszamy. pewne jest to że na pierwszej odsłonie L5K obowiązywać to właśnie będzie.
aha. i jeśli dla kogoś te schematy są niezrozumiałe to mogę zawołać panią zosię która zrobi bardziej przejrzyste rysunki ;P

EDIT: Wielkie dzięki Tor za dodatkowe pomysły inne innowacje w Mechanice :)

przepraszam za ew. błędy ale jestem śpiący już. zmiana ewentualnych błędów, czujcie się jak u siebie w poście.
"Ordos": (...)w podręczniku umiejętności takie jak kenjutsu (walka mieczem) i iaijutsu (czyli "jedno cięcie") są określone jako dziedziny zręczności. czyli domeny ognia. u nas jednak postanowiliśmy przerzucić iaijutsu do domeny refleksu, czyli wody. jak łatwo zauważyć ogień (zręczność - kenjutsu) i woda (refleks - iaijutsu) to przeciwstawne żywioły.

(?)
Czy nie powinno być:

(...)postanowiliśmy przerzucić iaijutsu do domeny refleksu, czyli powietrza. jak łatwo zauważyć ogień (zręczność - kenjutsu) i powietrze (refleks - iaijutsu).

Dobrze myśle że Kręgiem Powietrza jest Refleks Intuicja, a kręgiem Wody jest Siła i Spostrzegawczość???
dzięki za zwrócenie uwagi. oczywista oczywistość zostaje oczywiście zmieniona.
Kiedy LARP?
Ano wtedy, kiedy będziemy mieć pewność, że zrobiliśmy / napisaliśmy / opowiedzieliśmy wszystko tak, by nasi gracze mogli cieszyć się pełnią najprzedniejszej dramy i zabawy. Czyli potrzeba jeszcze trochę czasu i wysiłku (mnie ostatnio dość dotkliwie brakuje tego pierwszego...), by wszystko było gotowe, zawiązane jak najpiękniejsze obi i podane niczym czarka zielonej herbaty w delikatnych, wypielęgnowanych dłoniach gejszy, przy wtórze dyskretnie dźwięczącego w tle shamisenu.
Dobrze, dobrze... Chciałam zadać to samo pytanie, co wcześniej Alf, ale się powstrzymam. Zadam za to inne: Jak idzie praca? Do przodu, czy wręcz przeciwnie macie kryzys twórczy?

Przyznam się szczerze, że chciałabym zagrać, bo mam fajny koncept, ale marudzić więcej nie będę. (Jak na razie. )

Pozdrawiam.
Oj, Ilu, marudź ile chcesz - to baaardzo motywuje. Takie zainteresowanie cieszy i podtrzymuje zapał do pracy, bo przecież robimy tego larpa właśnie dla Was.

Praca mozolnie i z przerwami (zdarza się, że dość sporymi), lecz wciąż posuwa się naprzód. Zarówno projekt, jak i nasze podejście doń, są absolutnie poważne, ale nie zapominajmy, że to wszystko ma być dla noctemowego ogółu dobrą zabawą. No, a czasem niestety zwyczajne życie spycha tą zabawę na dalszy plan i nie pozwala poświęcać jej zbyt wiele czasu. Szara proza życia, można by rzec, gdyby miało to być bardzo pretensjonalne wytłumaczenie. Po prostu nie zawsze i nie na wszystko są możliwości...

Ale, ale...!

Larp się odbędzie. Wcześniej czy później. To jedno mogę Ci obiecać. Doprowadzony, na miarę naszych skromnych sił, do perfekcji.
No ja jak już mówiłam z niecierpliwością oczekuję LARPa. Mam nawet w co się ubrać, co mnie samą cieszy. :D

Pośpieszcie się. Mogę nawet dać motywującego kopniaka. Hehe...
18 lutego, tj środa jest prelekcja o L5K, jako że dawno już się pogubiłem powiedzcie mi co chcielibyście wiedzieć

larp będzie ok 27/28 lutego
postaci będą robione albo via email legendowy , albo podczas spotkania u mnie w domu. tj. 9-15 luty
Etykieta!
Klany jako archetypy zachowań i postaw oraz stosunki międzyklanowe.
Dlaczego Bayushi Kachiko lubi jabłka!?
Adama. podrzynać ... :]
bo naczytała się tych bzdur o kuleczkach gejszy.
do tematu panowie i panie. co jeszcze chcecie usłyszeć na prelekcji?
Ja poproszę prelekcję pod tytułem "dlaczego Żuraw jest najlepszym klanem z wszystkich!"

:>

Ja poproszę prelekcję pod tytułem "dlaczego Żuraw jest najlepszym klanem z wszystkich!"

To raczej krótka będzie Przecież powszechnie wiadomo, że Smoki rządzą, hehe
Nawet się zgodzę, że Żurawie są najlepsi. Dlatego jest to takie zabawne, że tańczą jak im zagramy.

Pozdrowienia
Oni no Tower
proszę o nadsyłanie konceptów postaci do 13 lutego na mail legenda5kregow@gmail.com
Mio, w końcu będzie larp:):):):)
A ile mogę Ci koceptów wysłac? :P
po dwie na każdą osobowość ty świrze :P
ale.. ja mam tylko jedną osobowość!
ty świrem nie jesteś więc cicho :P
deadline składania konceptów postaci : 14 lutego. proszę o przesłanie pomysłów na
legenda5kregow@gmail.com

jeśli nie otrzymam zgłoszeń do tego czasu to proszę chociaż o potwierdzenie udziału w larpie

jeśli nie będzie żadnego pomysłu, zostanie wam przydzielona postać od mgów.

większość ludzi wie jakie rodziny i klany zostały im przydzielone.
jeśli ktoś nie jest pewien, proszę o pw.
okazało się że jest dość dużo osób które czekają na prelekcję o L5K żeby wybrać sobie postać, klan, czy profesję. w takim wypadku
termin przesyłania postaci ZMIENIAM z 14 na 20 lutego.

przy czym zaznaczam że jest to kompletnie ostateczna z najostateczniejszych ostateczności deadlinea ;)
w związku z pewnymi machlojami terenowymi termin larpa ulega zmianie: 14 MARCA odbędzie się larp ścieżka pośród gór. jednocześnie informuję że termin nadsyłania postaci jak i termin prelekcji nie ulegają zmianie.

za uwagę dziękuję
ordos
Ech, Ordos, a właśnie miałam ci przekazać, że co prawda 28.02 w Empiku są egzaminy, ale za to 1.03 jest wolny.
Spokojnie Aga:) Dzięki uprzejmości DK Orle Gniazdo będziemy mieć salę w drewnie na tę okazję:) Dzięki za pomoc! :*
W tym terminie to ja na pewno odpadam :(
No nic, nadrobię po konwencie.
Paszku szkoda strasznie:( Ale mamy nadzieję, ze LARP wyjdzie tak jak sobie to Kubuś założył, wówczas będziesz po Pyrkonie:)
No i wszyscy mamy nadzieję, że będzie kontynuacja... :D
aktualnie nie mamy żadnych krabów. czy ktoś chętny by się znalazł?
a Kane nie chce grac?
niente. czas mu nie odpowiada niestety. a pech bo na kraba to akurat on się idealnie nadaje :]
kane wie o czym mowa
update listy graczy, mam nadzieję że to już koniec zmian.
osoby które wysłały postaci:
Alfar
Czedol
Klaudynka
Armand
Igor
Kaym
Iluviel

osoby które NIE wysłały postaci:
Tower
Młody
Koza
Dagon
Bondziorno
Chester
Velazkez
Urlem

jednocześnie powiadamiam że wysłane zostają do was koncepty postaci wymyślone przez mgów.
graczy z którymi omawiałem koncept postaci a nie został on wysłany proszę o przesłanie spisanego pomysłu do 5 marca, tj czwartek.
Naprawiłam swoje niedopatrzenie Ordos.
Na skrzynce masz historię.
dzięki wielkie :)
przepraszam wszystkich za zwłokę ale z powodu pewnych zawirowań życiowych MOŻLIWE że postaci dotrą do was dopiero w pt wieczorem, lub też rankiem w sobotę.
faktem jest że larp się odbędzie.
postaram się jeszcze dziś wrzucić system mechanicznego robienia postaci, byście mogli przygotować się do rozdysponowania punktów. sama mechanika nie wiem czy wyląduje tutaj jeszcze przed larpem, ale na pewno zostanie omówiona jeszcze przed larpem.

przepraszam za kłopoty.
ps. szkoły waszych klanów i specjalności dostaniecie razem z postacią
odpowiedź na pytanie towera, czyli dlkaczego tylko jednorożce mają retorykę:
jednorożce mają retorykę jako specjalny sposób wyrażania się i myślenia przywieziony zza piasków.
wolałem nie nazywac dwóch umiejętnosci tak samo, czyli retoryka rokugańska i retoryka europejska.

nazewnictwo jest w tym wypadku niejako względne.

jakiekolwiek następne pytania odnośnie mechaniki proszę wpisywac w tym temacie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl