ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

ryszard bazarnik, koncert na ścianie

Szanowni Państwo, drodzy studenci,
zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami nowej inicjatywy Teatru Wielkiego kierowanej zarówno do studentów, jak i pracowników naukowych i administracyjnych szkół wyższych. Prosimy również o udostępnienie tej wiadomości jak największej liczbie zainteresowanych osób, ponieważ najbliższe wydarzenie już 21. lutego!

Premiery Studenckie w Teatrze Wielkim im. St. Moniuszki
W sezonie 2009/2010

Teatr Wielki im. St. Moniuszki w Poznaniu
otwiera się
specjalnie dla studentów oraz całego środowiska akademickiego. W sezonie 2009/2010 zapraszamy Państwa na specjalnie organizowane spektakle. Najlepsza obsada, premierowe przygotowanie i świeża reżyseria. Na scenie gwiazdy.
Dla studentów, wykładowców, pracowników administracyjnych szkół wyższych danego dnia otwieramy całą widownię. Środowiska naukowe mają więc zadanie do wykonania – muszą zapełnić swoją OBECNOŚCIĄ 840 miejsc w Teatrze Wielkim.

Naszym celem jest umożliwienie Państwu udziału w naszym teatralnym świecie.
Mamy nadzieję, że stanie się ona impulsem do częstego odwiedzania Teatru Wielkiego ale i do dyskusji, rozmowy, wymiany zdań.

W ramach Premier Studenckich proponujemy następujące spektakle:

21lutego
JUTRO Tadeusz Baird / KOLONIA KARNA Joanna Bruzdowicz
Wieczór operowy z dwoma dziełami współczesnych polskich kompozytorów to niezwykła rzadkość.
Repertuar teatrów operowych wypełniony jest głównie arcydziełami włoskich mistrzów, z polskich natomiast wystawia się Moniuszkę, Kurpińskiego i Stefaniego. W drugiej połowie XX w. powstały opery Tadeusza Bairda Jutro i Joanny Bruzdowicz Kolonia karna, które powinno się pokazywać szerszej publiczności.
Jutro jest dramatem muzycznym w jednym akcie do libretta Jerzego S. Sito na podstawie sztuki Josepha Conrada – ekspresjonistyczna wizja nadmorskiego miasteczka ściera się z brzmieniem współczesnej muzyki, potęgującej dramat bohaterów.
Kolonia karna to jednoaktowa opera do tekstu Franza Kafki, która napisana została na zamówienie Opery Praskiej; choć do premiery nie doszło, kompozycja zdobyła uznanie, a wersja francuska miała premierę w Tours w 1972 roku.

16 marca
MAKBET Giuseppe Verdi
Do czasów Callas nawet we Włoszech Makbeta Verdiego wykonywano niezwykle rzadko. W końcu lat czterdziestych primadonna XX wieku zaśpiewała po raz pierwszy Lady Makbet w neapolitańskim Teatro San Carlo, a w początku lat pięćdziesiątych debiutem w Makbecie zawojowała La Scalę. Przypomniało to wszystkim, że młodzieńcze dzieło Verdiego, pierwsze z trzech oper kompozytora opartych na Szekspirze, to utwór pełen namiętności, brawury wokalnej, przepięknych melodii i intensywnej konstrukcji dramatu. Zanim to, o czym dawno przekonali się Włosi, dotarło do Polski, minęło znów kilka dziesięcioleci, tak więc Makbeta dla polskiej sceny operowej odkrywamy dopiero od niedawna.

30 marca
WERTHER Jules Massenet
Premiera 27 marca 2010
Kierownictwo muzyczne Roberto Tolomelli

Wczesnoromantyczne dzieło Johanna Wolfganga von Goethe, Cierpienia młodego Wertera, przeszło do historii muzyki dzięki niepowtarzalnej operze francuskiego kompozytora Julesa Masseneta. Goethe zapełniając karty swej powieści epistolarnej opisami uczuć i stanów psychicznych bohatera nie pozostawił łatwego zadania librecistom opery, którzy na podstawie doświadczeń tytułowego Werthera stworzyli świat pełny namiętności i cierpienia. Muzyka Masseneta tylko pogłębia dramat postaci, prowadząc ich czyny do kresu miłosnej udręki.

Werther Julesa Masseneta jest kolejnym dziełem z repertuaru Teatru Wielkiego w Poznaniu, opartym na literaturze wielkich mistrzów. Faust – Goethe; Makbet, Otello, Sen nocy letniej, Romeo i Julia – Szekspir; Rigoletto (Król się bawi) – Victor Hugo; Don Carlos, Moc przeznaczenia – Schiller; Traviata (Dama kameliowa) – Aleksander Dumas-syn; Gracze – Gogol.

Marcowa realizacja opery Werther Julesa Masseneta w Teatrze Wielkim w Poznaniu przypada w 90. rocznicę jej prapremiery na tej scenie. Od tego czasu Opera Poznańska nie wystawiała tego ambitnego dzieła, które cały czas jest w repertuarze największych oper świata.

18 kwietnia
GRACZE Dymitr Szostakowicz / Krzysztof Meyer
Dymitr Szostakowicz, przejęty dramatem Gracze Mikołaja Gogola (zresztą po matce pół-Polaka) skomponował operę do jego tekstu, ale tylko mniej więcej do połowy. Po latach dokończenie dzieła powierzono Krzysztofowi Meyerowi, który - niezależnie od własnego wybitnego dorobku kompozytorskiego - przejawia niezmienną fascynację twórczością starszego rosyjskiego kolegi. W ten sposób powstała polsko-rosyjska opera, ale z wyraźną przewagą rosyjskości, ponieważ temat, tekst i pierwotna inspiracja muzyczna są rosyjskie.

Cena biletu na każdy z nich to 20 pln. Zakup biletu za okazaniem legitymacji studenckiej, lub jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego związek ze środowiskiem akademickim (legitymacja Absolwenta, Profesora, Doktora, Docenta).

W razie wątpliwości prosimy o kontakt:
zdowjat@opera.poznan.pl
Zofia Dowjat
Fundacja Jutropera
Teatr Wielki w Poznaniu
ul. Fredry 9, 60-967 Poznan
tel. +48 61 65 90 266
kom. +48 504 178 368
zdowjat@opera.poznan.pl
jutropera@opera.poznan.pl
www.opera.poznan.pl

--
--
Kamila Nowak
Koordynator ds. Zarządzania Talentami

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy na spotkanie PRZED PREMIERĄ: EN ATTENDANT
CHOPIN/CZEKAJĄC NA CHOPINA
Na spotkaniu będą obecni realizatorzy spektaklu (z reżyserem Michałem
Znanieckim na czele), solistki biorące udział w spektaklu oraz Państwo -
mam nadzieję.
Będzie to jedyna w swym rodzaju możliwość spotkania z twórcami,
zadania pytań, posłuchania ich przemyśleń.
Spotkanie odbędzie się 21ego lutego (niedziela) o godzinie 14tej w
Sali Kameralnej im. Drabowicza w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
wejście od frontu Teatru, od ul. Fredry.
Prowadzenie Piotr Nędzyński.
Wstęp wolny, choć szybkie emocje.
ZAPRASZAMY!!!!
Zofia Dowjat
Fundacja Jutropera
Teatr Wielki w Poznaniu
ul. Fredry 9, 60-967 Poznan
tel. +48 61 65 90 266
kom. +48 504 178 368
zdowjat@opera.poznan.pl
jutropera@opera.poznan.pl
www.opera.poznan.pl

-----------------------------------------------

Ja idę na Makbeta. Uwielbiam Verdiego. Ktoś ze mną?


ja bym poszła, ale zaden termin mi nie pasuje:(
ja bym poszła na to spotkanie en attendant chopin, no i na makbeta też;)
Inicjatywa fajna szkoda tylko ze z tego tutaj to tylko makbet ciekawy


jak mi czas pozwoli to ja się na Makbeta przejdę:D
To może jakoś grupowo "na Makbeta" ?;)
to ma sens..
ale grupowo w sensie staramy się zdobyć tańsze bilety czy grupowo żeby nie samemu?
Tańszych biletów raczej nie zdobędziemy, bo już sam fakt że mamy zniżkę studencką specjalnie przygotowaną daje nam szansę tańszego wejścia (jeśli się mylę, proszę mnie poprawić).

Ale tak- grupowo żeby nie samemu :)
No to jest pomysł tylko muszę zobaczyć czy w adidaskach wpuszczają :D

Tańszych biletów raczej nie zdobędziemy
zawsze można się podpytać i ładnie uśmiechnąć:D


No to jest pomysł tylko muszę zobaczyć czy w adidaskach wpuszczają :D

x| ....
Sliff- wpuszczać może wpuszczają, ale jaka wiocha :P

Jak idziesz w adidasach to ja tworzę grupę alternatywną na Makbeta XD

Sliff- wpuszczać może wpuszczają, ale jaka wiocha :P

Jak idziesz w adidasach to ja tworzę grupę alternatywną na Makbeta XD
no tak raczej podpisuję się pod alternatywą w takim wypadku...
Ja nie mogę jak facet zakłada trampki do garnituru to się nazywa "trendy "
a na galowe białe adidaski to wszyscy wybrzydzają
ale możesz sobie nosić adidaski do garnituru ja nie bronię...ale nie do teatru!ani trampki ani dźinsy<oł jee> żadne trendi u nikogo...galowo i .... no;]
to jest nic... wyobraźcie sobie faceta w szpeju i białych adidaskach...
czym krasna ?
umundurowany, pod bronią.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl