They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

ryszard bazarnik, koncert na ścianie

POZNAŃ NOCTEM

Poznan Noctem to cykliczna drama wampirza przeprowadzana w realiach Poznania wspolczesnego. Systemem w jaki gramy jest Wampir: Maskarada, na zasadach oficjalnej mechaniki Mind’s Eye Theater. By dowiedziec sie na jego temat cokolwiek wiecej proponuje poszukac w Internecie. Ciekawym linkiem jest www.wampir.prv.pl .

Cykliczna – pojedyncze LARPy w rozne systemy mialy juz miejsce. Gracze zazwyczaj czuja niedosyt. Ile ich postac mogla jeszcze zrobic po zakonczeniu zabawy? Przeciez dopiero wtedy mogla skorzystac z faktu bycia szefem strazy i zastawic pulapke na krnabrnego szlachetke! Cyklicznosc umozliwia tworzenie planow na najblizsze pare odslon. Sa rozne warianty gry postacia: agresywne od poczatku, bierne zbieranie informacji, samotne, lub w grupie, zdrada…

Drama – tutaj omowie kwestie, na jaka czesc osob nie zwraca uwagi tworzac postaci. Jako, ze nazywamy caly nasz performance drama, a nie LARPem oznacza, ze kladziemy nacisk na co innego. Duzo bardziej docenione bedzie przechytrzenie przeciwnika, zgniecenie jego opinii publicznej z ziemia, pozbawienie go w sposob ciekawy wplywow niz proste zabicie go. Chociaz uznajemy to jako czasem logiczne wyjscie. Jednak nie jest mozliwe/wskazane by gracze tworzyli postaci, ktore w ramach zemsty chca tylko dane postaci eksterminowac - zabijajac. Drama, dalej, postac, ktora niewiele osiagnela na LARPie, a genialnie odgrywala skomplikowana postac, oryginalna, takze zostanie przez Mistrzow Gry doceniona (oj, juz widze, ze bede zalowac tych slow, pamietajmy, ze to w granicach punktowych PDkow).

Poznan wspolczesny – dodajmy do tego wampiry, i troche reszty Swiata Mroku, kto wie co czai sie w ciemnosciach? Nalezy jeszcze dodac, ze nie wszystko musi przebiegac podrecznikowo. Nie opieramy sie na standardowym opisie Poznania/ziem polskich wedlug WOD. Dla dobra gdy niektore statystyki potworow itp. moga byc zmieniane.

Mechanika gdy juz raz przeczytana nie jest skomplikowana, wazne jest jednak przynajmniej RAZ postarac sie ja przeczytac ze zrozumieniem. Obrazuje ona od razu na co kladzione powinny byc naciski przy tworzeniu postaci. Nie sugeruje tutaj, iz jest ona sensem rozgrywki, ale jesli masz jeszcze co do niej watpliwosci lepiej spotkac sie z MG przy tworzeniu postaci do gry w Noctem.

Odslony odbywaja sie w roznych miejscach, zaleznie od naszych mozliwosci, oraz uwarunkowan fabularnych. Staramy sie by byly to miejsca gdzie nie bedziemy za bardzo przeszkadzac innym ludziom. Odslona trwa srednio okolo 3-4 godziny, a po niej zazwyczaj nastepuje After Party, majace na celu integracje grupy. W czasie gry niemile widziane sa dluzsze offtopic’i, gra na komputerze, upijanie sie itp.

Zakladamy, ze wszechwiedzacy jest tylko MG wiec w ramach offtopicu nie przekaze on swojej wiedzy zaciekawionemu graczowi, ktory chce poznac rozwiazanie zagadki. Fabula moze w czasie gdy ulec zmianie, i przypuszczalnie bedzie, gdyz wraz z dojsciem do gry nowych postaci musimy dla nich rozszerzyc Siec w jakiej Rodzina Poznania siedzi. Oprocz tego co jest opisane i siedzi w glowach MG historia Poznania jest zalezna od historii rzeczywistej i wyobrazni osoby, ktora chcialaby ja uksztaltowac.

Tworzenie postaci opisalam co prawda w innym miejscu, ale tutaj tez zwroce uwage na to, iz wedlug zasad jakie narzucamy nie mozna stworzyc postaci dowolnej. Musi to byc postac, ktora ma cele, postac grywalna, postac, ktora bedzie planowana na dluzej niz jedna czy dwie odslony. Dla osob czesto zmieniajacych postaci przewidziane sa okresy karencji z brakiem dostepu do dramy. Tworzac sobie postac ’bezpieczna’ masz duza szanse, ze na LARPie bedziesz sie nudzic. Po reszte uwag co do tworzenia postaci odsylam do mechaniki.

-------------
Prosze zadawac pytania:)


Ja moge poswiadczyc, ze tworzac postac "bezpieczna" nuda jest wrecz gwarantowana. :) <-- to komentarz zwlaszcza dla osob tu nowych, ktore dopiero zechce grac.
Zdefiniuj "bezpieczna postac".
To taka bez drugiego dna, bez zadnych haczykow itede


kiba, ze chodzilo o takie ladne zdefiniowanie? :P
taka, ktorej nikt nie chce zabic:D
Bezpieczna postac to dla mnie postac, ktorej gracz zabil wszelka rodzine, postanowil, iz mimo iz ma 50 lat to przeciez z nikim nie zadarl. Nie ma zadnego dna, nic nie ukrywa, jego zycie widac jak na dloni. Szare to... nudne. To jest przyklad ekstremalny. Bezwatkowej postaci. Dodajcie sobie otoczenie epsilonowe.
Phi. A co z golkonda? Albo z postacia, ktora bazowo ma nic nie robic, przybywa do miasta, po to, aby doswiadczyc czegos nowego, poznac otoczenie, a potem dopiero ewentualnie zwiazac sie z jakas strona jakiegos konfliktu?

Takie postacie moga byc tez interesujace dla osob, ktore nie maja nadmiaru czasu, lub tez nie chca sie wkrecac z innych powodow, a graja dla innych celow.

Poza tym, zadna postac nie jest bezpieczna :) Rodzina, ktora zmarla wedle gracza moze sie pozniej pojawic przemieniona.

Osobiscie nie rozumiem czegos takiego, ze gracz nie moze zagrac taka "bezpieczna" postacia, bo "bedzie sie nudzil".

Moglbym podac sporo powodow, dla ktorych tak uwazam, ale po prostu mi sie nie chce. Jesli ktos chce, to moge to slownie przekazac - mniej meczace niz klawiatura :)
Naturalnie, ale wtedy cala robota przypada na MG, wszystko fajnie, naturalnie, jak dla mnie spoko - ale na sesji. Tutaj na glowie mamy 20 osob i bylo by nam milo, zeby gracz wiedzial CO chce robic na larpie, a nie potem nam miauczal po odslonie, ze sie nudzil. Postac bezpieczna moze bedzie dobra, dla gracza, ktory rzeczywiscie wie, ze chce z nia cos potem zrobic, a nie dzialanie jak na sesji - MG i tak opowie mi cala historie.
Noctem ma byc z zalozenia oplecione dokola historii waszych postaci.

Postac bezpieczna moze bedzie dobra, dla gracza, ktory rzeczywiscie wie, ze chce z nia cos potem zrobic, a nie dzialanie jak na sesji - MG i tak opowie mi cala historie.
To chyba sie nie zrozumielismy

Albo z postacia, ktora bazowo ma nic nie robic, przybywa do miasta, po to, aby doswiadczyc czegos nowego, poznac otoczenie, a potem dopiero ewentualnie zwiazac sie z jakas strona jakiegos konfliktu?


bylo by nam milo, zeby gracz wiedzial CO chce robic na larpie, a nie potem nam miauczal po odslonie, ze sie nudzil

Gracz tworzac taka a nie inna postac powininen byc swiadomy, co go czeka na LARPie. Poza tym Gracz moze miec cele, MG dawac mu karteczki, ale tak naprawde to od samego gracza zalezy, czy sie wkreci czy nie. Na podstawie tego twierdzenia mozna nawet wysunac teze, ze gracz nie ma prawa twierdzic, ze sie nudzi na LARPie, bo przeciez jak to sama stwierdzilas

Tutaj na glowie mamy 20 osob i gracz sam powinien sie wczuc w LARPa i chciec grac.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl