ryszard bazarnik, koncert na Ĺcianie
HARDKON - back to the future
Trzecia odsłona.
Data: 31.07 ~ 08.08.2010
Miejsce: Gliśno Wielkie k. Bytowa
Web: www.hardkon.pl
Kontakt: hardkon.info@gmail.com
Los zaprosił bogów na befor'a przed końcem świata (2012 podobno, dla niezorientowanych), rzucili kośćmi i w cokolwiek grali, Hardkonem miotnęło przez czas i gdzieś zgubił nam się rok. Ani się nie obejrzeliśmy, poważnie. Całe szczęście, że chociaż statystyki na przestrzeń mieliśmy niezłe i lokalizacja ta sama - ponownie widzimy się w Gliśnie, na Przystanku Alaska. Gdyby ktoś nie umiał korzystać z internetowych map: należy najpierw odszukać północną Polskę, potem Kaszuby, w ich sercu miasto Bytów. Stamtąd już coraz głębiej w las, mijamy Ciemno a potem... już tylko Hardkon...
No dobrze. Co nowego? O to chcecie zapytać? Opowiemy - co zostaje po staremu też.
Po pierwsze - Będzie więcej gier. Przede wszystkim goszczący w 2008 roku członkowie Stowarzyszenia WIELOSFER z Wrocławia przywiozą swoje gry - głównie LARPy. Wszystko wskazuje na to, że zajmą przynajmniej jeden dzień. Do tego LARP GRIMUARu z Lublina, oraz poznański NOCTEM. Innymi słowy- staramy się też ściągnąć twórców z innych miast Polski - chcielibyśmy aby w tym roku Hardkon nabrał nieco festiwalowej formuły. Żeby stał się imprezą, gdzie zaprezentowane zostaną przede wszystkim bardzo różne gry, napisane przez ludzi wywodzących się z zupełnie innych środowisk...
...co nie oznacza, że zabraknie typowych północnych rozrywek puckonowo-hardkonowych, wiążących się z bieganiem nocą po lesie i taplaniem w błocie. CTF'y, Alien... Kto był, wie o czym mowa, kto nie - niech koniecznie spakuje ciuchy do pobrudzenia i ewentualnego podarcia. Przydadzą się.
Do tego wszystkiego na pewno powrócą znane z pierwszego Hardkonu warsztaty. Tym razem nie tylko wokalne, ale i aktorskie - przygotowywane przez aktorów Teatru Miejskiego w Gdyni. No i prawdziwa szkoła fechtunku - w końcu Gra Główna opiera się na bezpiecznej broni, prawda?
No i na deser, pewnie ktoś zaprzyjaźniony w jakiś wieczór zagra nam też na harfie...
Gra Główna - świat to ponownie Monastyr, ale tym razem areną zmagań będzie nie Tylos, lecz Kara. ThinkTank zmieniony tylko trochę, więc jeśli ktoś lubi sobie u nas pograć, znów będzie miał okazję.
Program wystartuje w sobotę, 31.07.10. w godzinach popołudniowych (przewidywane rozpoczęcie – godz. 15:00). Na terenie konwentu można pojawić się od rana, akredytację rozpoczniemy o godzinie 10.00., rozpisany jest do soboty 07.08.10, do późnych godzin nocnych. Niedziela 08.08. jest dniem oficjalnego zakończenia konwentu.
Cóż więcej. Zaglądajcie na stronę, czytajcie niusy, pytajcie, zgłaszajcie pomysły, bierzcie udział w konkursach. Wróciliśmy - Hardkon is back. To the future.
Widzimy się.
Organizatorzy
HARDKON X: Back 2 The Future
PROGRAM KONWENTU
Sobota 31.7.
"Ruszamy z koksem. Od rana będzie trwała akredytacja, popołudniu puścimy pierwsze dwie terenówki, wieczorem oficjalne otwarcie i tradycyjna nocna niespodzianka. Zapewne w terenie, zapewne z użyciem świateł chemicznych, błota, gałęzi i takich tam. Znacie nas, wiecie czego można się spodziewać."
Konkretnie:
10:00 Akredytacja
14:00 Worms live! / Strategia
19:00 Oficjalne Otwarcie Hardkonu X
21:00 CTF
24:00 Opening Party
Niedziela 1.8.
WIELOSFER DAY! Prosto ze zdecydowanie najpłodniejszego larpowo rejonu Polski:
10:00 Wyspa X
19:00 Jeepform: Powrót do Przeszłości
22:00 W Górach Szaleństwa
Poniedziałek 2.8.
Z Karaibów ku pustce kosmicznej przestrzeni, z uwzględnieniem dnia wszystkich świętych po meksykańsko - grimuarowo. Do tego odrobina prac ręcznych pod czujnym okiem Anathemy.
11:00 Dziedzictwo Sinobrodego
18:00 Warsztaty: Manufaktura Bezpiecznej Broni
18:00 Dia De Los Muertos
22:00 Alien: Dream Colony
Wtorek 3.8.
Najbardziej znany trójmiejski Shaman poprowadzi w domenę horroru, a więc dzień zwieńczy LARP w klasycznym świecie acz z nowatorską mechaniką.
11:00 My Little Vilage (Hospiterror)
17:00 Ulewa (Warhammer)
Środa 4.8.
Dzień, w którym okaże się, kto ma największe parcie na szkło, kto najlepiej mieczem wojuje, a komu tęskno do czasów gdy ni szpady, ni telewizora tym bardziej uświadczyć się nie dało...
11:00 Ramówka
16:00 Warsztaty fechtunku: Jak nie młotkiem go to szablą
18:00 3 Krople Krwi (Arkona)
Czwartek 5.8.
Normalnie, czwartek poświęcony jest już w całości Grze Głównej. Rano rozdajemy postacie, konkurs strojów rozstrzygnie kto otrzyma bonusy w postaci podciągniętych statystyk czy dodatkowych informacji. Późnym popołudniem planowaliśmy odpalić wehikuł czasu i przestrzeni - razem ruszyć do Kary, jednego z najważniejszych państw w świecie Monastyru. W ostatniej chwili Kuki i Anathema zgłosili swoje gry, tak więc przed prologiem będzie można jeszcze pograć i w świecie Warhammera, i w świecie szpiegów z wyższych sfer.
11:00 Krew i Popiół (Warhammer)
16:00 Suma Wszystkich Strachów
21:00 Zło, To Dla Zuchwałych: Prolog Gry Głównej (Monastyr)
Piątek 6.8.
11:00 Zło, To Dla Zuchwałych
20:00 Karyjska Karczma Niedokończonych Hardkonów: koncert harfiarki Barbary Karlik zwanej również Maskotą.
22:00 Gra Główna: deklarowane sceny nocne
Sobota 7.8.
11:00 Zło, To Dla Zuchwałych
19:00 Wieczorem zaś, siądziemy przy kominku, podsumujemy grę główną i pozostałe, cały konwent, rozdamy nagrody i wystartujemy z pożegnalną bibą.
Niedziela 8.8.
Pakujemy, zwijamy obóz, sprzątamy. No i wyjeżdżamy... do następnego razu.
UWAGA! Program konwentu ma charakter "orientacyjny" i może bywać "płynny". Innymi słowy - jeśli zbiesi się pogoda, przeciągnie poprzednia gra, wydarzy się cokolwiek niespodziewanego - może się zdarzyć, że gra odbędzie się o innej porze lub nawet - acz to wariant ekstremalny i będziemy starali się go unikać - innego dnia. Są gry, które wymagają dobrej pogody, są takie, które wymagają całej karczmy. Jeśli z jakiś względów, dla dobra konwentu, graczy i samych gier, trzeba będzie zamienić je miejscami - po prostu to zrobimy. Nie powinno to mieć znaczenia dla ludzi, którzy przyjeżdżają na cały konwent. Jeśli jednak kogoś interesuje akredytacja jedno - czy dwudniowa, cóż - zalecamy sprawdzenie, czy dana gra odbędzie się o podanej godzinie danego dnia. Służą do tego telefony, które organizatorzy i zaprzyjaźnieni uczestnicy będą w trakcie konwentu posiadać przy sobie. I poinformują co i jak.
Aktualne informacje o briefingach, spotkaniach, rozdawaniu ról i godzinach rozpoczęcia samych gier zawsze znajdują się na Hardkonie w tym samym miejscu - na wrotach do karczmy.