ďťż
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

ryszard bazarnik, koncert na ścianie

wie ktoś coś może gdzieś?


Brak. Jedynie na komputerze możesz się pobawić.
co ma zabawa na komputerze do tego co napisałem?
No tyle co Warszawa do stolicy Polski.
Bo On jak napisałeś , czyli ropa naftowa , nie ma zamiennika na inne paliwo. Tzn. chodzi o silniki. I na komputerze w nowszych samochodach możesz trochę zmienić podajność.
Jeżeli miałeś coś innego na myśli to się nie dziw , że nikt Ci nie odpisuje , skoro nie dajesz żadnych danych. Pierwsze o czym pomyślałem czytając ten temat to synonim do słowa on.


Chodzi mu o opał albo olej słonecznikowy

Ale fakt, można to zrozumieć jako alternatywa dla oleju napędowego czyli gaz lub benzyna
Za trasą jak chcesz lać , ale nie polecam.

Pierwsze o czym pomyślałem czytając ten temat to synonim do słowa on

być może i zbyt mało danych ale po to był ten cudzysłów:) dla słowa alternatywa

Śmiało lej opał
Nie słuchaj go. Nie lej. To jest jeden wielki shit.
Ktoś odemnie z rodziny Mercedesem 308D na opale zrobił już 350tys km - i jakoś nie widzę żeby występowały awarie, zarówno na ON jak i na opale silnik pracuje identycznie. Więc ja na potwierdzenie tego co piszę podałem przykład z życia - a nie jakieś "opał to shit, nie lej tego".

Gdyby opał był taki gówniany to chuj by strzelał piece co chodzą na OO - więc pomyśl logicznie a nie głupoty piszesz...

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 02:10 ]
Wiem od znajomego mechanika ze nowe jak i najnowsze silniki volkswagena (skody) , audi itp na popmpowtyskach nie nadaja sie do opału .

Starsze diesle jaknajbardziej , D czy TD . Inne typu JTD,CDTI, czy te multi jety fiata juz wogule.

Słowem,proste starsze silniki tak , nowe juz nie.Akiedy mamy auto z salonu to przy ewentualnym przegladzie i wykryciu problemu z pompa cZy wtryskami jak wykryja opał to po gwarancji.

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 09:34 ]
fordowski turbodiesel, więc do niego można wlać prawie wszystko.

swoją drogą lałem kiedyś do hdi peugeota opał częściowo mieszając z ON i jechał bez problemów,

są tacy co leją olej prosto z biedronki i jeżdżą,
więc prawda i słuszność leży pewnie gdzieś po środku,

może być też tak że opał z dobrego źródła może być lepszy niż ON z nie jednej stacji paliw,

nawet gdyby przyszło lać opał pół/pół z ON to przy obecnej sytuacji cenowej i tak jest to trochę taniej.

źródło: Wikipedia:
"Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut. Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu. Paliwem alternatywnym do silników wysokoprężnych może być również zużyty lub świeży olej roślinny (np. olej rzepakowy)), niestety, jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą. Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw. biodiesel). Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym."
Znajomy ma Nowy 1.9 tdi , nowy tzn. rok i nie zrobił nawet k km. a już my się różne rzeczy działy z silnikiem. Więc do nowych nie polecam. A w starszych samochodach różnie bywa , pewnie Quadrat o takich pisze , więc nic dziwnego , że robi 300k km. W co i tak mi się wierzyć nie chce

A i jeszcze jedno... Piece , które chodzą na OO są nim napędzane ? No to mnie zabiłeś teraz Zresztą porównuj dalej silniki samochode do piecy , to może gimnazjum skończysz...za kilka lat;0

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 11:17 ]
Nie będę podawał dokładnych danych jakie to auto, jaki kolor itp. - bo problemów ze skarbówką nie chcę mieć, dodam tylko, że to auto pracuje w zaopatrzeniu i robi około 250km dziennie. Obecny przebieg to 500tys, jak nie wierzysz to na jutro mogę zamieścić tutaj fotkę.

Czy ja idioto gdzieś napisałem, że piec na OO chodzi tak, jak silnik samochodowy? Nie. Napisałem tylko, że gdyby opał był taki kiepski, jak tu niektórzy sądzą, to piece by ulegały awarii bo tam paliwo też musi być dobrej jakości.

I dla twojej wiadomości - gimnazjum już dawno skończyłem, w przeciwieństwie do ciebie - co gówno wie a na forum ma się za niewiadomo kogo - co posiadł wszystkie rozumy. Ja nie piszę bredni typu "czytałem, że..." tylko zawsze informacje, które sprawdziłem osobiście i jestem pewien tego, co piszę.
A teraz pytanie z innej beczki - nie boicie sie, że panowie was przyuważą ?
Nie wiem jak jest w nowszych autach, ale widizałem 2 TDI na opale jeżdzące i kurcze no - to widać i nie trzeba sie zbytnio przyglądać.

nie boicie sie, że panowie was przyuważą ?
chyba chodzi Ci o ITD, jeśli tak to oni nie zajmują się osobowymi autami, ani nawet busami.

jeśli o policję to raczej prawdopodobieństwo jest takie jak trafienie 6 w totka, a jeśli tak to dawno już bym wygrał i nie zadawał pytań o "lewe" paliwo


Czy ja idioto gdzieś napisałem, że piec na OO chodzi tak, jak silnik samochodowy? Nie. Napisałem tylko, że gdyby opał był taki kiepski, jak tu niektórzy sądzą, to piece by ulegały awarii bo tam paliwo też musi być dobrej jakości.

Idioto ? No nieźle ;] Czekam na warna , a tymczasem... Nie wiem jak Ci to napisać , ale jakoś muszę... A że tak zapytam , że jak węgiel jest gorszy tzn. że piec się popsuje ? Czy da mniej ciepła? A olej opałowy nazywa się opałowy , bo służy do... jak Ci to napisać żeby do Ciebie trafiło...do palenia? Jeszcze raz do PALENIA? A Olej napędowy , nie spala się tak samo , tylko silnik działa na zasadzie wybuchów? Nie mówię, że nie musi być dobrej jakości , ale przede wszystkim , przez jakość rozumie się wartość energetyczną , czyli tyle ile da ciepło z jednej jednostki... A Ty lej sobie dalej ten swój opałek


Podsumowując , szkoda silnika na opałke. Prędzej czy później będzie do wymiany
raczej mało prawdopodobne z tą wymianą,

do czasu pojawienia się ITD znakomita większość ciężarówek jeździła na wynalazkach, a raczej nie jeździły mało, problem pojawia się z nowymi systemami wtrysku typu pompowtrsykiwacze czy common rail, (jako ciekawostka vw przechodzi na common rail),

biorąc także pod uwagę opinię właściciela warsztatu zajmującego się citroenem i peugeotem na moje pytanie o jazdę opale, a mianowicie powiedział między innymi że natłukł swoim autem z silnikiem HDI (common rail) około 300tys kilometrów, rozebrał silnik i co? i nic. nic co mogło by zdyskwalifikować oo jako paliwo,

oczywiście prawd jest tyle co dup, każdy ma swoją

więc lanie wynalazków jest prywatną sprawą każdego zainteresowanego, bardziej bym uważał za ważne czystość i jakość paliwa, którym raczą nas właściciele stacji paliw.
na wielu forach dotyczących tematu jest sporo opisów jak to po odjechaniu od markowej stacji auto stanęło i ani w te ani we wte.

także szerokiej, bezstresowej drogi życzę bez względu czy się jedzie na "kujawskim" czy V-power

oczywiście prawd jest tyle co dup, każdy ma swoją

Dobre podsumowanie:)

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 21:00 ]
Panowie! To co tu piszecie to aż krew zalewa. Na opale mogą jeździć jedynie silniki wolnossące. Co to silników VW 1.9 TDI w golfie 4 to nigdy nie zalewałbym ich opałem. Co do jakosci paliw to tankujcie tylko na BP lub Shell'u. Kontrole paliwa mają tam nawet kilka razy w roku. Myślę że można lać opał pół na pół z ON ale tylko w starszych typach, a sam przynajmniej bym tak robił. Chociaż wiecie że wyczyszczenie baku z czerwonego to 3 miesiace? A akcje policyjne na akcyzę robią bardzo często przy granicach...
Przy autach na gwarancji to jezeli lejesz na stacji to mogą być to nawet ochłapy , bo w razie awarii , serwis bada paliwo,i jezeli to przez paliwo jest usterka to jeszcze stacje mozna udupic@! A jak czerwone wykryja to juz problem....

Panowie! To co tu piszecie to aż krew zalewa. Na opale mogą jeździć jedynie silniki wolnossące.
?? Kazdy Diesel chyba jest wolnossacy ?
Hmmm ja jezdze na Shelowskiej ropie bardzo czesto na V Power, napewno jest roznica. Czuc to bardzo nawet w przyspieszeniu w porownaniu ze zwykla ropa. Wnioski wyciagnijcie sobie sami, ja jestem takiego zdania benzyniaki na benzyne a nie gaz, ropole na rope a nie opal.
alternatywa w sumie najlepsza na swiecie jest rower i wlasne lydki

?? Kazdy Diesel chyba jest wolnossacy ?
diesel wolnossący - sdi, wysokoprężny lub z common rail już nie jest wolnossącym.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 00:28 ]

diesel wolnossący - sdi, wysokoprężny lub z common rail już nie jest wolnossącym

silnik wysokoprężny to inaczej silnik diesla,
silnik wolnossący to silnik w którym do cylindrów wchodzi tyle powietrza ile zmieści się samoistnie, wszystko co ma turbinę doładowującą NIE jest, więc sdi jest wolnossącym bo jest to to samo co tdi ale bez turbo,
czyli tam gdzie jest turbodoładowanie nie mamy do czynienia z wolnossącym silnikiem.

a co ja napisałem?
trochę zakręciłeś to zdanie silnik wysokoprężny to określenie typu silnika w tym także sdi, z Twojego zdania wynika że wysokoprężny nie może być wolnossącym, co jakby trochę nie pasuje, czyż nie?
No może "trochę" ale o to samo mi chodziło
czytam wasze posty i
ja mam 12letniego diesela leje olej słonecznikowy filtr paliwa wymienie za pamięci cena 17zł pha i nawet jak się pompa czy wtryski zrąbią , to co w tedy...kupie inny silnik za 700zł i gra gitara:))) jak narazie 3 rok i silnik się trzyma a jakie oszczędności
aha tyklo trzeba 2 choinki zawiesić na lusterku bo trochę wali frytkami na dalekich trasach a po kiego komu jakiś opał czy werva no chyba że nie macie co z kasą robić Pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl