ryszard bazarnik, koncert na Ĺcianie
Grafomański wstępniak
Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, istniała magiczna kraina.
Żyli weń dzielni rycerze, szlachetne damy oraz najwięksi ze wszystkich, potężni magowie. Im to kłaniały się żywioły, służyły zwierzęta i ludzie. I były tam różne inne dziwy, smoki i jednorożce, elfy i skrzaty...
Magowie wznosili tam potężne twierdze, w miejscach ukrytych przed wzrokiem śmiertelnych, a wieści o ich czynach i wielkiej magii niosły się echem po dolinach i wzgórzach.
Krainę tą nazywano imieniem, którego znaczenie dawno zostało zapomniane. Mówili o niej: Europa.
Ta opowieść zaś mówi o jednej z magicznych twierdz wzniesionej na wyspie zwanej Brytanią przez kilku magów, których złączyły przyjaźń i przeznaczenie. O Fellmoor Keep...
O co chodzi
Drodzy moi,
wpadł mi ostatnio taki pomysł do głowy... Pamięta ktoś z was taki system jak Ars Magica? O przygodach magów i ich towarzyszy w Mitycznej Europie XIII wieku...
Nawet jeśli nie (system jest bardzo niszowy w Polsce), pomyślałem sobie, że miło by było zagrać sobie w AM. A ponieważ nie mamy jeszcze na koncie żadnego LARPa fantasy...
Trupa, czyli jak to się robi w AM
Ars Magica promuje nieco inny styl gry niż inne systemy. Tutaj bowiem każdy gracz prowadzi nie jedną, ale kilka postaci. Jedna jest magiem, druga towarzyszem (ponadprzeciętnym, ale nie korzystającym z magii człowiekiem), a reszta to tak zwane grogi, czyli wszelkiej maści pomagierzy, od służby poprzez kowali aż do rzezimieszków i wykidajłów.
Kolejne sesje stolikowe prowadzone są nie przez jednego MG, ale przez kilku, dla różnych postaci, wymiennie. W ten sposób każdy ma sposobność by sobie zagrać. A podczas gdy on prowadzi jego postaci zostają w zamku prowadząc eksperymenta bądź wypoczywając przy kominku.
I w ten właśnie sposób chciałbym prowadzić sesje. A żeby było jeszcze ciekawiej raz na jakiś czas, powiedzmy dwa-trzy miesiące, możnaby urządzić spotkanie magów i ich towarzyszy, w formie LARPa.
Nie mam jeszcze całości szczegółów, ale te LARPy prawdopodobnie byłyby nieco inne niż wszystkie jakie znałem do tej pory. Po pierwsze dlatego, że gra zakłada, iż pomimo pewnych niesnasek postaci raczej współpracują. Jasne, mogą się sprzeczać, kłócić na temat filozofii magii i tak dalej, ale w końcu mieszkają pod jednym dachem i znają się od lat. Raczej więc nie będą sobie wbijać noży w plecy.
Co więc możnaby robić na takim LARPie? Hm... Kilka przykładów, które przychodzą mi do głowy, to: ustalanie kierunku rozbudowy fortecy (na to też jest mechanika ;)), wspólne przeprowadzanie eksperymentów, odczyty traktatów magicznych, opowieści o przeżytych przygodach, rozsądzanie sporów między podwładnymi, dyskutowanie na temat ewentualnych przymierzy (albo wojen) z innymi grupami... Myślę, że będzie co robić.
No i dochodzi tu jeszcze druga różnica: chciałbym, aby te LARPy (podobnie jak sesje) prowadziły różne osoby.
Znajdą się chętni do gry? Zaznaczam, że nie każdy grający musi być MG. Ale... Dlaczego by nie spróbować? :)
Ja! Ja! Ja chce zagrać jednorożcem!
No dobra, mag też może być...
Też z chęcią bym zagrał.
ja chcę, żeby mnie zatoki przestały boleć i grać i mistrzować też chcę...
Ja do grania też się zgłaszam, a że AM liznąłem kiedyś, to myślę, ze podjąłbym się i mistrzowania, nawet pomysł na LARPa mam, myślę,ze pasowałby do opisanej sytuacji. Jeśli TORze chciałbyś poznać szczegóły (bo sądzę, że LARPa Ty będziesz prowadził), to odezwij się na priv, mogę przy LARPie tez pomóc.
A tak BTW - gratuluję odgrzania dobrej gry, AM ma potencjał.
czaki - Larpy też różne osoby miałyby prowadzić.
Inicjatywa bardzo ciekawa i też bym chętnie wziął udział (jako gracz i mg i gracz larpa i prowadzący larpa), ale nie wiem ile będę miał czasu, kiedy projekt faktycznie ruszy. Jak pojawi się konkretna data to postaram się powiedzieć więcej.
mrrrah, wyciagam łape na znak aplauzu! wyciagam wszystkie łapy i klaszcze! tak! tak! weźcie mnie na pokład! mrrrauuu!
Chciałbym się z wami spotkać jakoś zaniedługo. W niedzielę 11 maja może? Jakieś lokum by się też przydało... :)
11 bedzie tuz po alicji, ale tak sie sklada, ze... hmm rzucilam prace;)
wiec jasne jest mozliwosc spotkania się:) niestety tym razem nie zaproponuje lokalu
Ych, o jakiej godzinie? Wracam z Koszalina tego dnia...
Ja mogę teoretycznie, choć wolałbym inny dzień. A może w środę za tydzień o 20:00 w Altum?
Ja na 90% wyjeżdżam tego dnia, więc raczej mi niebardo pasuje;/
"Tego dnia" Bagu, czyli w środę czy w niedzielę?
Sorki czaki - w niedzielę;) Środy z zasady mi nie pasują bo co środę muszę być o 20 w pracy;/
Podręcznik
Gramy w oparciu o zasady 4. edycji Ars Magica.
Podręcznik w języku angielskim jest do ściągnięcia zupełnie za darmo i całkiem legalnie tutaj (a jak poszperacie to gdzie indziej też się pewnie da go dostać).
Spotkanie organizacyjne/prelekcja
W przyszłą środę, tj. 14 maja, odbędzie się spotkanie graczy Kronik.
Godzina: 20:00
Miejsce: Collegium Altum, AE (duży czerwony budynek z anteną)
Będziemy rozmawiać o tym jak ten projekt ugryźć. Prawdopodobnie będzie też króciutka prelekcja na temat świata gry.
Wszystkim zainteresowanym przypominam, iż w dniu dzisiejszym (14 maja, środa) odbędzie się prelekcja na temat Ars Magici i projektu Kronik.
Szczegółowe dane w poście powyżej.
Nie dotarłem niestety, można jakiś raport prosić?
Na spotkaniu stawiły się dwie osoby, co każe mi powątpiewać w oszałamiający sukces tego projektu.
Przedstawiłem w dużym skrócie świat i porozmawialiśmy o konstrukcji gry od strony mistrzogrowej oraz o formie LARPów.
Wnioski: LARPy będą raczej wydarzeniami towarzyskimi w przebraniach niż faktycznymi "grami". Głównym tematem spotkań będzie ustalenie kierunku działania grupy magów na kolejnych sesjach oraz przedstawienie sprawozdań z przeżytych przygód towarzyszom (czyli z sesji). Okazjonalnie mogą się przydarzać podczas owych spotkań jakieś dziwne rzeczy (odwiedziny kogoś z zewnątrz, etc.), ale głównie pozostaną to spotkania przyjaciół w głównej sali zamku.
Nieobecnych a zainteresowanych grą proszę o zapoznanie się z podręcznikiem (link wcześniej w temacie, do ściągnięcia za darmo).
Aktualna lista zainteresowanych:
- lTower
lBezjimienny
lTOR
lczaki
lDaga
lElmo
ja też się przecież zgłosiłam:)
aktualnie jestem chora i pokutuje pod pierzyną, ale nadal chcę się bawić...
Salvete, magae et magi!*
Uwaga, data kolejnego spotkania organizacyjnego to piątek, 30 maja.
Czas: 18:00 (do około 22-23, może ciutkę dłużej jeśli się rozbrykamy)
Miejsce: gościnne progi panienki Hanny vel Alfar (osoby które nie znają adresu proszę o kontakt)
Co będziemy robić:
- ltworzenie postaci
ltworzenie zamku (covenantu)
lzarys fabuły, czyli o czym ma być ta historia
lpodział obowiązków i wyznaczenie pierwszych MG
Prosiłbym o potwierdzenie obecności.
* nie mam bladego pojęcia czy to jest poprawna łacina, argh, muszę sobie tyle rzeczy przypomnieć...
Naturalnie osoby, które wcześniej się nie deklarowały również są zaproszone. Jeśli pomysł się sprawdzi miejsca będzie aż nadto. :)
No to mnie nie będzie. Tor dałoby się mnie załatwić jakieś 2-3 godziny wcześniej ?
No to mnie nie będzie. Tor dałoby się mnie załatwić jakieś 2-3 godziny wcześniej ? No właśnie niebardzo. Bo tutaj głównie chodzi o to, żebyśmy usiedli wszyscy razem.
No ale jeśli nie możesz to się w sumie żadna tragedia nie dzieje, postaci nadrobimy w innym terminie.
Potwierdzam swoją obecność.
Proszę o wypisanie mnie z listy zainteresowanych.
Z uwagi na niską frekwencję spotkanie w czwartek się nie odbędzie.
Pomyślimy nad kontynuacją pomysłu pod koniec czerwca.
--Szybciej, do wszystkich diabłów! -- Klinga wrzasnął przez ramie na towarzysza. Kopyta koni dudniły o ziemię.
-- Ale Klinga... Ja nadal... -- Jadący z tyłu drab z pokieraszowaną gębą zwany Blizną zrównał się z przyjacielem -- Nie wiem czy to najlepszy pomysł...
Dojechali na szczyt wzgórza, zatrzymali konie. Stąd rozciągał się widok na najbliższą okolicę. Okolicę, nad którą dominowała twierdza magów. Licho wie co mogło ich czekać za jej murami...
-- Wiem co robię, brzydalu. Nikt nas tam nie będzie szukał.
Z przyjemnością przedstawiam swoje dwie pierwsze postaci do AM. Siedziały w mojej głowie od pierwszego momentu kiedy wziąłem do ręki ten system, co miało miejsce lata temu... Są to oczywiście dwa (przyszłe) grogi, sługi potężnych magów.
Klinga
Virtues: +0 Petty Outlaw, +1 Good Armaments, +1 Social Contacts (Thieves), +1 Ambidexterous
Flaws: -1 Bad Reputation, -2 Overconfident
Blizna
Virtues: +0 Petty Outlaw, +1 Light Sleeper, +2 Lucky
Flaws: -1 Disfigured, -1 Weak-Willed, -1 Low Self-Esteem
Mechanika bardzo skótowa, pokazuje tylko wady i zalety -- mój ulubiony element AM.
Pomysł niestety nie doczekał się realizacji. Za miesiąc-dwa propozycja alternatywna, oniryczno-mistyczna mini-kampania w świecie Mage: The Awakening.
Moderatora proszę o zamknięcie tematu.